Rıfat Ilgaz Şiirleri

RIFAT ILGAZ : 1911 Kastamonu -1993 İstanbul.Öğretmen , gazeteci ,yayıncı.Sabahattin Ali ve Aziz Nesinle birlikte mizah dergi si de çıkardılar.Solcu.

  





bilsem ki...

bu ayaklar benden hesap soracak,
bir düşüncenin peşinden dolaştırdım
sokak sokak.
bu baş, bu eğilmez baş da öyle...
bazı sarhoş, bazı yorgun
her zaman bir yastığa hasret!
bu ciğer de hesap soracak,
esirgedim güneşini, havasını.
bu ağız, bu dişler, bu mide...
ne ikram edebildim ki bol keseden!
bu bilekler de hesap soracak,
göz yumdum çektikleri eziyete.
bilsem ki kimsenin parmağı yok
bu sürüp giden işkencede;
kılım bile kıpırdamadan bir sabah
çekerdim darağacına kendimi,
bilsem ki suç bende!...

----------------------------------------------------
utancımı anlatıyorum
ölüm hiç özenilecek bir şey değil
sevgilim ölümün güzeli yok
bir çirkin oluyor insan görme
sevmeyi düşünmeyi unutuyor
ölecek misin ya bir meydanda öl,
ya da dağ başında kavgan için
böyle yatakta miskince ölme
-------------------------------------
önce şiirde sevdim kavgayı
özgürlüğü kelime kelime şiirde
mısra mısra sevdim yaşamayı
öfkeyi de sevinci de
senin ışıklı günlerin
benim iyimser dostlarım
hepsi hepsi şiirde
ne varsa yitirdiğim
bütün bulduklarım şiirde
kafiyeden önce gelen
sevgilerimiz mi sade
sürgün de var
hapis de 
-------------------------------------
tüketme nefesimi,maviş kızım
bildiğin türkçe kıt gelir masallarıma
sözden sazdan anlamazsın
kuştan yapraktan haberin yok
biz yaşlılar neler de bilmeyiz
hele sen belle dilimizi
biliriz de güzel güzel laf etmesini
çekiniriz konuşmaktan
yazmasını bilir,yazamayız
üzme beni,yum gözlerini
uyutacak ninnilerim yok
türküler mi istersin benden
bağrı yanık memleket türküleri
ne arasın bizde o ses
ıslıkla söylenir
kaçak şarkılar mı istersin
bunlar size gelmez
uykusunu kaçırır çocukların
sana hazır ninniler söylesem
bahçeye kurdum,desem,salıncak,
inanır mısın?
ne bahçe ve ne beşik..
bir arabacık da mı istemezdi şu asfalt,
yorganın,yatağın iğreti,
doğdun doğalı,ne oyun gördün,
ne oyuncak!
uyu benim maviş kızım
dem geçecek,devran geçecek,
keloğlan murada erecek
sökülecek hasbahçenin çitleri
ağlayan nar gülecek!
---------------------------------