Bahtiyar Vahapzade Şiirleri

BAHTİYAR VAHAPZADE :1925 /2009 Azeri.5 kez millet vekilliği yaptı.Azeri -Türk milliyetçisi.Ünüversitede hocalık yaptı.40 şiir kitabı vardır.

 




AKIL BAŞKA, YÜREK BAŞKA
 Birbirine benzese de
Yel başkadır, külek başka
Itrı da hoş, rengi de hoş
Gül başkadır, çiçek başka.
  
Her diki yokuş bilme gel,
Her meyi meyhoş bilme gel,
Her uçanı kuş bilme gel,
Kuş başkadır, böcek başka.
  
Her derdine ortak benim,
Her ağrını ten bölenim,
Sen çekensin, ben gelenim,
Gemi başka, yedek başka.
  
Hakkın yolu öz yolumdur,
Eğilmeyen düz yolumdur,
Hayırla şer sağ solumdur
Şeytan başka, melek başka.
  
Bir dileğe ben calandım,
Kâh kazandım, kâh talandım.
Ömrüm boyu haçalandım,
Akıl başka, yürek başka.
  
Dilek oldu benim adım,
Pervazlandı kol kanadım,
Yetmedi sabrım, inadım,

Amel başka, dilek başka...

VİCDAN 
İki yolun ayrımında ben durup,
Gah o yandan, gah bu yandan korkarım.
Devden değil, sinek kadar gücüyle,
Ben kendini dev sayandan korkarım.

Hakk evinde hak divanı kurulmuş,
Her kazancın öz kıymeti sorulmuş,
İddiası boynumuza yük olmuş,
Bağışlanan şeref şandan korkarım.

Bu dünyadan umacağım mizandır,
Korktuğum kes bu mizanı bozandır,
Tok herifin kudurması, yamandır,
Acandan yok, ben doyandan korkarım.

Uyarsak biz nefs adlanan elçiye,
Tükürürüz vicdan kesen ölçüye,
Odur veren düz kıymeti her şeye,

Vicdanından korkmayandan korkarım...