Christina Rossetti Şiirleri

 1830,1894 ,ingiliz ,şair.Romantik şiirleriyle olduğu kadar çocuk şiirleriyle de ün kazanmıştır. Dindar olduğu söylenir, son dönem eserlerinde dini içerikli şiirler yazmıştır.

Christina Rossetti 3.jpg   


Sen Yaşat Beni
Gün gelir de terkeylersem eğer bu teni
Yanında değilsem eğer, sen yaşat beni

Uzandığında elime, yoksa yerinde artık
Seni istese de gönül, biçareyse artık

Gün be gün duyamasam da o tatlı sözleri
Kurduğun hayalimizle sen yaşat beni

Bırak bu yakarışları, bu dostane halleri
Anla! Vakit geç. Tek arzum sen yaşat beni

Bir an çıkarsam aklından, üzme kendini
Yeter ki sonradan da olsa sen yaşat beni

Bir zamanlar beni saran o düşünceler
Sararıp solsa da yine sende yeşerseler

Sen yaşattıkça beni, olacaksa eğer hüzün
Var unut, sonra gülecekse eğer yüzün 
(En ünlü şiiri)
--------------------------------
Kim gördü rüzgarı?
Ne ben ne sen:
Oysa rüzgar geçiyordu
Yapraklar sallanırken.

Kim gördü rüzgarı?
Ne sen ne ben:
Oysa rüzgar geçiyordu
Ağaçlar başını eğerken.
---------
  


“Unutup gülmek, hatırlayıp üzülmekten çok daha iyidir.”