Gevheri Şiirleri

1600 sonu ile -1700 başlarında yaşadığı tahmin edilmektedir.hayatı hakkında fazla bilgi yoktur. Musiki ile de ilgilenmiştir.Aruz ve hece ölçüsünü kullanmıştır.

İstanbul ve Bursa’da divan katiplikleri yapmıştır.Günümüzde de söylenen pek çok türkünün sahibidir.








Bugün Ben Bir Bağa Girdim(Türkü)

Bugün ben bir bağa girdim
Ne bağ duydu ne bağbancı
Gülün, şeftalisin derdim
Ne bağ duydu ne bağbancı


Bağın duvarından aştım
Kırmızı gülüne koştum
Öptüm sardım helallaştım
Ne bağ duydu ne bağbancı

Bağın kapışını açtım 
Sanasın cennete düştüm 
Doldurdum badesin içtim 
Ne bağ duydu ne bağbancı 

Seherin tan yeri attı 
Bülbül elvan elvan öttü 
Gevheri yükünü tuttu 
Ne bağ duydu ne bağbancı 
---------------- 

Başına Bir Hal Gelirse(Türkü)

Başına bir hal gelirse 
Dağlara gel bağlara gel 
Seni saklar vermez ele 
Dağlara gel bağlara gel


Bu canım aşka cinseli 
Aşk odu ile pişeli 
Yeşil dağlar menevşeli 
Dağlara gel bağlara gel 

Rakibe miktarın bildir 
Yanına civanlar uydur 
Zamane dostundan yeğdir 
Dağlara gel bağlara gel 


Gevheri düşmüş dillere 
Diyar-ı gurbet illere 
Billahi vermem ellere 
Dağlara gel bağlara gel 

-----------------
Dost Bağının Meyveleri Erişti (Türkü) 

Dost bağının meyveleri erişti
Ayva benim alma benim nar benim 
Çeşmim yaşı ummanlara karıştı 
Cefakarım sitemkarım var benim

Yedi derya boz-bulanık selinden
Halk-ı alem aciz kaldı dilimden 
Ben bülbülüm ayrı düştüm gülümden 
Efgan benim matem benim zar benim 

Mail oldum kisvesine tacına
Bend olmuşum siyah zülfü ucuna
Mansur gibi asılırım saçına
Kakül benim, perçem benim dar benim

Gevheri der kime gönül katayım
Gevherimi nadanlara satayım
Dost bağında bülbül gibi öteyim
Gülşen benim güller benim har benim

--- -----------------


kurtulamam üç nesnenin elinden
biri firkat biri gurbet biri aşk
üçü bilmez birbirinin halinden
biri firkat biri gurbet biri aşk

aşktır beni sevda ile söyleten
firkattir cevr ile sinem dağlayan
gurbettir gözümden kanlar akıtan
biri firkat biri gurbet biri aşk


------------
garip turna bizi senden sorana
şimdi bir yavruya kuldur diyesin
aşkın zincirini takmış boynuna
devr içinde mecnun oldur diyesin

gece gündüz ağlar hiç bir dem gülmez
unutmuş eşini dostunu bilmez
sevmiş bir güzeli artık vazgelmez
aşık olmak müşkül haldir diyesin


terkeylemiş eşi ile dostunu
abdal olmuş eğne almış postunu
gelen geçen çiğner oldu üstünü
ayaklar altında yoldur diyesin
----------------


bugün ben güzeller şahını gördüm
giyinmiş kuşanmış al harelenmiş
ayağın tozuna yüzümü sürdüm
derdimendim benden bi-çarelenmiş
……..

Ve daha nice türkü sözleri……