Johann Wolfgang Von Goethe Şiirleri

1749 Almanya'nın Frankfurt kentinde doğdu.1765-1771 yılları arasında Leipzig ve Strasburg da hukuk okudu ve hukukcu olarak Frankfurt ve Wetzler'de bir süre çalıştı.1775 yılında Herzog Karl August tarafından Weimer şehrine eğitim bakanı olarak atandı.  Goethe müslümanlığa  yakın ilgi duymuştur. Bu eseri olan "doğu batı divanı" ında açıkca görülmektedir.Alman edebiyatının büyük ustası Goethe 1832 yılında Weimer'de vefat etmiştir. 
  

Faust  : adlı şiirsel oyunu dünya klasikleri arasında önemli bir yer tutar. Faust, Goethe'nin butün eserlerinin bir birleşimi olarak kabul edilir.Onsekiz yaşında başladığı oyunu, seksen üç yaşında ölümünden kısa bir süre önce bitirebilmiştir.Şeytanla bahse giren insanoğlu Faust karakterini Şeytan Mefistofeles'e yenilmeyen bir insan olarak incelemiştir. Goethe, Faust'unda evrensel bir insan tragedyası ortaya koymuştur.



Huzur
Dağlara sinmiş huzur,
En küçük kıpırdanış yok yapraklarda,
Kuşlar ormanda suskun,
Sabret yakın birgun sende huzur bulursun.


Mülkiyet Üzerine
Mülkiyet:
Biliyorum ki ben,
Ruhumdan akıp gelmek isteyen düşünceler
dışında,
Hiçbir şeye sahip değilim.
Biliyorum ki ben,
Tatlı bir sevgiyi, küçük bir sevinci tattığım
anlar dışında,
Hiçbir şeye sahip değilim. 


Neşe Ve Izdırapla
Neşe ile ızdırapla,
Düşünce ile dolu iken,
Tükenmez ezalar içinde,
Ümitler, tereddütler geçirirken
Kederler içinde yoğurulurken
Mesut olan,
Ancak seven ruhtur.