Robert Frost Şiirleri

ROBERT FROST : (1874-1963) Amerikali sair..

Şiir kitaplariyla dort kez pulitzer odulu almistir..
Şiirleri oldukca yalindir ve bu yuzden basit anlatiminin altindaki ustalik gozden kacirilirak uzun sure ikinci sinif bir sair olarak gorulmus, degeri sonradan anlasilmistir..

     



GİDİLMEYEN YOL

Sarı ormanın içinde yol ayrımına geldim
Ne yazık ki her iki yoldan da gidemezdim
Yalnız bir yolcuydum,öylece durdum
Bir yolun ötelerine doğru bakındım kaldım
Ta uzaklarda yitip gittigi yere kadar.

Düşünüp dururken,öteki yolda karar kıldım
Belki de böylesi daha iyiydi
Çünkü yol yeşildi,tam yürünmek içindi
Ve oradan gelip geçenler
Üzerlerine basıp geçmiş olsalar bile.

Böylece yürüdüm gün ve gece
Yapraklar içinde tek başıma sessizce
Günler boyu böylece yol aldım
Yolun sonunu bile bile,sordum kendime
Bir daha geri dönecek miyim,diye.

İşte bir feryatla haykırıyorum,
Çağlar ve çağlar ötesine
Ormanda yol ikiye ayrıldı
Ve ben daha az yürünenine saptım
Ve bütün olanlar da bu yüzden oldu.
--------

Karlı Gecede Ormanda Durmak

Kimin ormanı bu,sanırım bilirim
Evi köyde onun,görsem sevinirim
O benim burada durduğumu bilmeyecek
Karlar altındaki ormanını görmeyecek.

Küçük atım belli ki şaşkın
Bir çiftlik evi bile olmayan yerde
Ormanlarla donmuş gölün berisinde
Durmak,yılın bu en karanlık gecesinde.

Koşumlarını şöylece bir silkti
Bir yanlışlık var mı diye sanki
Diğer sesler ise yalnızca esen rüzgarın
Gökten inen ince ince karın.

Orman güzel, karanlık ve derin
Fakat sözüm var tutulacak ötelerin
Gidilecek yollar var nice, uyumadan önce
Gidilecek yollar var nice,uyumadan once.
(İngiltere'de en çok istek alan şiirlerden biridir)
---

ATEŞ VE BUZ

Kimi der ki dünya ateşten gidecek
Kimi der buzdağına dönecek..
Senin aşkının ateşinden tattığım kadar
Benim aklım ateşten yana olanlara kanar
Ama iki kez yok olacaksa eğer
Çoktandır nefreti de tattığımdan
Buzdan batmak da görkemli olacak
Nefretler ancak böyle sönecek.

------

" yagmur ruzgara dedi ki
'sen it, ben bastirayim.'
bahceye oyle yuklendiler ki
ciceklerin egildigini gordum,
tarhlara gomulduler, ama olu degil.
cicekler ne hissetti ben bilirim. "

--------

"aşk, dayanılmaz şekilde arzulanmayı dayanılmaz şekilde arzulamaktır."

"Hayatta öğrendiğim her şeyi üç kelime ile özetleyebilirim : hayat devam ediyor."

"Dünyanın yarısı söyleyecek birşeyi olan ama söyleyemeyen, öteki yarısı da söyleyecek birşeyi olmayan ama durmadan konuşan insanlardan oluşur."

"Banka, size hava iyiyken şemsiye verip, yağmur başladığında geri isteyendir."